El Correo Gallego: CA busca adoctrinar a los medios para corregir sus ‘abusos’

“Os medios de comunicación, a través dos seus contidos, estigmatizan, marxinan e criminalizan a individuos e colectivos da cidade e do rural (muller, migrantes, persoas con diversidade funcional, mozos…), sen ter en conta moitas veces os seus dereitos, instalando prexuizos nas comunidades e graves diferencias nas relacións e na convivencia que se desenvolven na cidade”. Apoyándose en esta atrevida afirmación, un dardo envenenado contra los medios tradicionales y el trabajo de los profesionales de la comunicación, el gobierno local de Compostela Aberta acaba de anunciar la creación de un observatorio municipal que tiene como objetivo “exercer un control social sobre os medios, unha vixianza para evitar a vulneración dos dereitos dos colectivos da cidade”.

Esta iniciativa, que ayer presentó la concejala de Mocidade, Noa Morales y que bautizaron como Círculos de lectura, busca “activar novas interpretacións que equilibren as realidades que constrúen os medios, creando axendas e accións que procuren estratexias de acceso aos medios, réplica, negociación e creación de relatos, prácticas de comunicación e/ou medios colectivos e propios máis xustos”. Es decir, Compostela Aberta quiere crear una plataforma, orientada principalmente a los jóvenes, que haga frente a las informaciones que sus propios integrantes consideren improcedentes.

Pero, ¿con qué autoridad moral?, ¿cuál es el criterio? El gobierno local puso al frente del proyecto, que al parecer es una propuesta de los Orzamentos Participativos del año pasado, a dos de sus supuestos promotores: Jacobo Pérez y Luis Ogando, quien se autodefine como “zurdo en más de un sentido”. ¿Serán quienes decidan si una información elaborada por profesionales de la comunicación estigmatiza o criminaliza a un colectivo de la ciudad?

Sobre el papel, la plataforma funcionará “a partires da creación de círculos de lectura, que atenden a diferentes temáticas ao redor de sectores afectados polas estratexias e normas de mediatización hexemónica dos medios de comunicación de masas. Prodúcense así, debates dentro dos propios círculos respecto de contidos dos medios e das experiencias comúns, nun proceso de aprendizaxe e servizo”.

Con esto, los participantes en el proyecto, enfocado principalmente a los jóvenes, como afirmó la concejala, buscarán “estratexias de acceso aos medios, de oposición e de negociación, a través de propostas de acción e actividades que fagan emerxer lecturas máis equilibradas e xustas”.

“En cada un dos círculos xerminará unha acción comunicativa, que busque combater os problemas detectados en cada un dos ámbitos temáticos”, señala el Concello, que añade que “dita acción será prantexada de forma conxunta polas persoas que participan nos círculos e o estudantado. Finalmente, levarase a cabo un acto no que se presentará o traballo realizado e se porán en común as reflexións que surxiron no seno dos diferentes círculos”.

De ejecutar el proyecto se encargará el grupo Cidadanía e Comunicación de la Universidad de Santiago.

https://www.elcorreogallego.es/santiago/ecg/ca-busca-adoctrinar-medios-corregir-sus-abusos/idEdicion-2018-10-26/idNoticia-1144631/